چطوری تو زمستون از گل و گیاه محافظت کنم؟

گل یخ
29 بهمن, 1401
بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه
آب دادن به گل ها در فصل زمستان

چطوری تو زمستون از گیاه خود نگهداری کنیم ؟ امروز میخواهیم چند نکته مهم و کاربردی در رابطه با نگهداری گیاهان در فصل سرما را با هم مرور کنیم. بسیاری از علاقمندان به گل و گیاهان سبز و طبیعی با این مسئله رو به رو هستند. ممکن است برای شما هم پیش آمده باشد که گل آپارتمانی سبزی را به عنوان هدیه از شخص خاصی دریافت کرده باشید، اما پس از مدتی با تغییر فصل تغییر رنگ دهد. یا اینکه از بین برود و ریشه آن پوسیده شود. ممکن است بدون آگاهی از روش مناسب نگهداری گیاهان در فصل سرما، در از بین بردن گیاه زیبا و دوست داشتنی خود دس داشته باشیم.

وجود گل های طبیعی سبز و تصور کنید در هوای سرد زمستان به دور تمامی دغد

فصل پاییز و زمستان بخشی از چرخه‌ی طبیعت است که هر سال تکرار می‌شود. پاییز و زمستان هم زیبایی خودش را دارد، اما در این میان گل و گیاهان زیبایی وجود دارند که تحمل سرمای این فصل‌ها را ندارند.

با گل یخ همراه باشید تا نکات مختصر اما بسیار مفیدی که در دوام و مقاوم بودن گلهای طبیعی آپارتمانی نقشی اساسی دارند را بدانید.

چطوری تو زمستون از گیاه مواظبت کنیم ؟

چند نکته که برای محافظت از گیاهان در فصل زمستان و پاییز باید رعایت کنیم:

  1. 1. گیاهانی که در دمای پایین نگهداری می‌شوند، به آب کمتری نیاز دارند. پس در فصل زمستان از آبیاری بیش از حد خودداری کنید. مانند کاکتوس‌ها، انواع درختچه‌های بن سای و …

    آب دادن به گل ها در فصل زمستان

2. از تعویض خاک گلدان ها در فصل سرما خودداری کنید. بهترین زمان برای این کار اواخر زمستان و اوایل بهار است. تعویض گلدان گیاهان آپارتمانی در فصل زمستان می‌تواند باعث رشد جوانه‌های جدید شود اما رشد این جوانه‌ها در زمستان بسیار ضعیف و سست است.

تعویض گلدان گل های آپارتمانی در زمستان

3. در فصل زمستان و روزهای سرد سال از کوددهی به گیاهان خود خودداری کنید. به طور معمول، از آنجایی که در فصل زمستان گیاهان به ندرت رشد می‌کنند، به هیچ کودی نیاز ندارند.

4. مورد آخر و بسیار مهم : گلدان‌های خود را نزدیک شوفاژ و بخاری قرار ندهید. زیرا هوای گرم باعث پژمردگی گیاهتان می‌شود. گیاهان معمولا دمایی بین گرم و سرد را ترجیح می‌دهند و نه گرمای سوزان. گرما نه تنها می‌تواند به گیاهان شما آسیب برساند بلکه میزان رطوبت آپارتمان شما را نیز کاهش می‌دهد.

5. برای کمک به جبران روزهای کوتاه و کم‌نور زمستان گیاهان آپارتمانی را به پنجره نورگیر نزدیک‌تر کنید. نگران سوختن برگ گیاهانتان نباشید. در فصل زمستان میزان تابش خورشید ضعیف می‌شود؛ درنتیجه نور خورشید برگ گیاهان را نمی‌سوزاند. در صورت امکان آن‌ها را به محیط پر نورتری انتقال بدهید.

 

فروشگاه اینترنتی گل یخ

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.